Lång natt

Det har varit en lång natt igår inatt.

Det är inte alls bra med farmor. Läkarna kan inget göra. Jag, Kosta och mormor for in till Linköping vid halv 2-tiden igår natt nångång. Jag kunde inte sluta gråta, tårarna bara rann. Hon har blödningar i hjärnan. Läkarna säger att hon inte kommer tillbaka. :'(
Jag, mamma och mormor gick in till farmor tillsammans för att säga hej då(jag sa inte så mycket. Jag bara skakade och grät.). Jag är fortfarande väldigt ledsen. Mår skitdåligt rent ut sagt!
Man såg inte så mycket utav hennes ansikte(halva var bandagerat typ). Blodigt va det med(hon hade tappat ca 2 liter innan hon kom till sjukhuset). Jag ville först inte gå in dit till henne, men läkaren sa att dom flesta som väljer att inte gå in till sin döende anhörig ångrar sig senare sen. Så jag följde med in.

Hon andas inte själv längre, det är en apparat som hjälper till med det. Och om den stängs av så kvävs hon. Det enda som funkar i henne är hjärtat. Hon har ett väldigt starkt hjärta, det ligger(eller låg i alla fall igår) fortfarande på normalnivå(eller vad man ska säga). 63 tror jag det låg på. Blodtrycket var/är jättedåligt, 20/30 eller 30/20(kommer inte ihåg vad dom sa) låg det på sist. Det är ungefär som= 0, sa dom. :'(
Dom kommer inte att stänga av några apparater. Man väntar tills hon somnar in själv, dvs. tills hjärtat inte orkar jobba längre.
Hon får inga mediciner längre. Det enda dom ger henne är morfin. Så ont har hon inte i alla fall, och det är ju skönt att veta.

Kom hem vid halv 5 tiden igår morse. Hade varit vaken sen klockan 07.00 dagen innan..och sen det här på det med. Jag var ganska trött kan man säga. Vid 5 lyckades jag till slut somna. Sov till 12 ungefär.

Igår, på eftermiddagen, åkte mamma, pappa, faster Ellen och Melle in dit igen. Jag och Marcus valde att stanna hemma. Mormor och morfar var hos oss sålänge. Anna och Jörgen kom senare sen. Kunde inte somna förren vid 2-tiden nångång inatt. Jag skulle egentligen ha jobbat idag men valde att inte göra det. Orkade inte.. Följde dock med Anna bort till Brandmannen för att visa henne vart allt finns oså nu(har flyttat om lite). Sen skjutsa hon hem mig igen. Jag gick och la mig och somnade efter en lite stund. Vaknade vid 12, så några timmar fick jag sova inatt i alla fall.

Vi ska snart åka in en liten sväng till Linköping och se hur det är med henne. Läkarna säger att det kan ta 1-6 timmar, till och med 1 dag. Det beror helt på hennes hjärta. Hennes temperatur låg på 34 grader sist vi fick reda på nått.

Vi åker så att vi försöker va hemma till lite innan 4 i alla fall. Jag har bestämt mig för att försöka rida. Jag känner att jag måste göra nått roligt och tänka på nått annat en liten stund. Bara att vara i stallet kan hjälpa mig lite. Men vi får se. Om jag känner att jag inte orkar så ska jag ju självklart inte rida, men jag vill. Jag MÅSTE göra nått annat, nått roligt!

Nu ska jag äta nått snabbt innan vi åker.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sara

tänker på dig hela tiden! <3!

2010-05-14 @ 14:50:22
URL: http://helgur.blogg.se/
Postat av: fija

Jag är så ledsen gumman!

Stora kramar till dig och familjen.

2010-05-16 @ 21:02:13
URL: http://fijawodlin.blogg.se/
Postat av: ztad

Nej!!! ()! vi tänker på dig! :(

2010-05-17 @ 19:55:33
URL: http://ztad.pointblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0