Jobbigt kväll

Det har varit en hemskt jobbigt kväll detta! :(

Vid 19.30-tiden ringde pappa hem till farmor för att kolla hur det var med henne. Ingen svarade. Han ringde en gång till, typ en kvart senare, hon svarade inte då heller. Han ringde faster Ellen och frågade om hon hade pratat med farmor nått idag. Det hade hon, vid halv 8-tiden imorse. Vi(jag, Marcus och pappa) beslöt oss för att åka upp till henne för att kolla om hon var hemma. Vi tyckte det var väldigt konstigt att hon inte svarade i telefonen såhär sent på kvällen(hon brukar göra det). Pappa tog med sig extranyckeln hem till henne, just in case. Vi ringde på dörren och vi ringde hem till henne från mobilen. Inget svar nånstans. Så pappa öppnade dörren med extranyckeln. Jag ville helst inte följa med in för...ja..man vet ju aldrig...

Men i alla fall så gick vi in. Jag tog mod till mig. När vi insåg att hon inte var hemma blev vi ännu mera oroliga. Herregud, klockan var ju nästan 21.00 då!
Vi kollade runt i hela trapphuset. Vinden, källaren, garaget(bilen kunde hon inte ha tagit för den har vi hemma hos oss just nu), etc. men ingen farmor syntes till. Vi åkte runt hela stan och letade, var till och med ute i Vinnerstad-trakterna. Faster Ellen fick åka från jobbet för att hjälpa till. Jag, Marcus och pappa åkte runt i Kostas bil och efter ett tag gav sig Kosta och mamma också ut på jakt, i Marcus bil. Vi ringde akuten och vi ringde farmors kompis och farmors bror. Farmors kompis hade träffat henne senast vid lunchtid idag. Vid halv 12-tiden hade hon cyklat hem från stan(dom va på stan) för att äta lunch. Sen visste hennes kompis inget mer, och brodern hade inte pratat med henne nått idag.

Vi åkte till polisstationen. Det var ingen där så pappa ringde till dom istället. Då fick vi reda på att hon låg inne på Linköpings lassarett(hur fan stavas det? skit samma. Orka.). Hon hade cyklat in i en vägbom tydligen. Hon andades men var inte vid medvetandet när ambulansen kom dit, och det var vid 5-tiden nångång. Blödde i huvudet tror jag hon gjorde med. Polisen som hade tagit hand om fallet kom till stationen, där vi stod och väntade jag, pappa, Marcus, mamma och Kosta. Så vi pratade lite med dom och dom berättade vad dom visste oså.
Man tycker ju att det är lite lustigt att ingen har ringt till pappa eller faster Ellen. Det tyckte Polisen också var väldigt lustigt, för det ska ju nån på sjukhuset göra(polisen hade sagt att dom skulle ringa till nån anhörig, men sjukhuset hade sagt att det skulle dom fixa. Eller nått, jag fattade inte riktigt. Dåligt va det i alla fall). Men i alla fall så visste vi ju vart hon var nånstans nu och det var ju en liten tröst. Det hade varit förfärligt om hon hade irrat bort sig nånstans ute vid den här tiden och med det väder som va(spöregn!)!

Pappa, faster Ellen, mamma och Marcus åkte in till Linköping förrut. Marcus ringde nyss hem och berättade att farmor fortfarande ligger på operationsbordet(tror det är nån slags blödning i huvudet nånstans).
Jag valde att stanna hemma, mår dåligt redan som det är. Kosta är här och håller mig sällskap, vi ska åka till mormor sen..eller snart. Jag vill inte vara själv just nu känner jag. Jag var så orolig att jag fick ont i magen(har't fortfarande) och mådde lite illa förrut. Skakade gjorde jag med och gråten var inte långt borta(det är den inte nu heller)! :'(

Nehe om man skulle ta och försöka koncentrera sig helt på Lost ett tag nu. Jag återkommer när jag vet hur operationen gick osv. Är fan jävligt nervös nu!! D':

Ciao!

Kommentarer
Postat av: ztad

helvete! Hur gick det med henne? Hur mår du?

2010-05-13 @ 21:42:49
URL: http://ztad.pointblog.se
Postat av: Sara

men usch! håller tummarna här!

2010-05-14 @ 11:58:36
URL: http://helgur.blogg.se/
Postat av: fija

Usch vad hemskt!

Jag håller tummarns gumman! <3

2010-05-16 @ 20:42:17
URL: http://fijawodlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0